«В своїй хаті й своя правда, і сила, і воля.» Тарас Шевченко

«В своїй хаті й своя правда, і сила, і воля.»

Тарас Шевченко

Громада

Досвід - у маси!
Як суддів зробили споживачами житлово-комунальних послуг
Ось так і з нашими суддями. Спочатку правозахисники роз'яснили, що без договору – немає зобов'язань у споживачів перед комунальними службами. Потім їх підтримали юристи-адвокати. Потім уже всі люди зрозуміли, що це так. А судді ніяк не зрозуміють!
Рішення судів першої інстанції та Апеляційного суду Луганської області в судових спорах комунальних служб із споживачами спочатку дивували. Потім обурювали. А тепер стали просто нестерпними ... Слів немає.
Розглядаючи такі судові Рішення в сфері ЖКП, можна прийти до аналогії, що суди можуть прийняти Рішення не лише, що 2х2 = 4, але і що 2х2 = 5 або 2х2 = 3. Причому, рішення приймає один і той же суддя. За одними і тими ж позовами одних і тих же комунальних служб. І при одних і тих же доказах і аргументах захисту.
Так, в Україні немає прецедентного права. Але і безпрецедентного права в судовому провадженні – теж немає. І якщо не підняти ці питання – то скоро наша судова гілка влади держави Україна буде виносити Рішення: «А яке вам треба?».
Правозахисники вже декілька років роз'яснювали, що без договору – немає зобов'язань у споживачів перед комунальними службами. Їх потім підтримали юристи-адвокати. А потім вже і всі люди зрозуміли, що це так. А судді ніяк не зрозуміють!
Але «Громадянська комунальна самооборона» допустила думку про те, що суддям треба зробити особливо зрозуміле роз'яснення по ЖКП – як дітям.
Тому її активісти вирішили 24 січня провести мирний правовий експеримент біля будівлі Апеляційного суду Луганської області. У пікеті під девізом: «розчистити дорогу до правосуддя».
Ідея експерименту проста. Самі правозахисники виступили в ролі комунальної служби і вирішили зробити дійсно добру справу – почистити сніг і лід на прибудинковій території біля Луганського «Будинку правосуддя» – Апеляційного суду Луганської області.
А в ролі «споживачів» своїх комунальних послуг визначили ... суддів. Але для початку не всіх, а тільки їх голови – Візира А.М.
Природно, за свою роботу, як справжні комунальники, виставили рахунок у сто тисяч гривень.
І на прикладах прийнятих рішень судів довели, що оплата – обов'язкова.
Ну, подивіться самі. Якщо заперечить голова суду, що судді з правозахисниками не домовлялися на надання послуг з прибирання снігу з прибудинкової території, то подивіться в свої ж Рішення судів, де зі споживачів стягується нібито заборгованість без договорів. З відповідним формулюванням: «Між сторонами виникли договірні відносини».
А якщо запитає: «Чим Ви доведете, що роботи зроблені на сто тисяч? Так «самооборонщики» «Особовий рахунок» на Візира А.М. «Відкрили». Саме з боргами на сто тисяч. Адже виносять ж суди рішення без доказів про фактично виконані обсяги комунальних послуг. По нарахуваннях «Особового рахунку», потай складеного в бухгалтерії ЖЕПу по потребам.
Але найцікавішим був договір між організаціями «Громадянської комунальної самооборони». Там вказано, що одна організація замовляє іншій послуги. Інша – виконує. А платять за неї – нічого не підозрюючи про це судді.
Саме так уклали договір «теплокомуенерго» з ЖЕПами про те, що одна сторона тепло дає інший, а не людям в квартири. А платять за їх міжсобойний договір – споживачі. І нічого не доведеш, якщо немає тепла. ЖЕП киває на «Теплокомуненерго», а ТКЕ на ЖЕПи. А суди виносять рішення нам, споживачам – платіть.
Ось таким чином голові Апеляційного суду Луганської області Візиру А.М. і був поставлений ультиматум. Або визнати, що їх рішення вірні – і оплатити «Громадянській комунальній самообороні» послуги, «від яких вони жодним чином не відмовлялися», – як зазначено в рішеннях їх же судів, або визнати свої рішення невірними.
Правозахисники – хлопці не злопам'ятні і згодні залишитися без суддівських грошей – лише б таке роз'яснення законодавства в сфері ЖКП, нарешті, було зрозуміле після чергового оригінального роз'яснення.
Але плани у «Громадянської комунальної самооборони» великі – поділився її секретар Морозов С.І.
По-перше: результати реагування (відповідь на зданий в канцелярію суду лист на ім'я Візира А.М.) відіслати Президенту України Віктору Федоровичу Януковичу для того, щоб Президента зацікавити в проблемі і йому виставити рахунок. На мільйон! За свої не надані комунальні послуги, спираючись на практику в судово-комунальних спорах в Луганській області, підкріпивши це копіями судових рішень.
По-друге: відкрити «Особові рахунки» на кожного суддю в сумі «стягнутих» грошей на користь комунальної служби з споживача без договору та без доказів.
А серйозність проблеми всі зараз відчують, коли тарифи піднімуться вдвічі-втричі. При такій же якості послуг. Недарма Президент по центральних каналах ТБ висловив свою увагу до цієї проблеми, але пікетники сказали, що знають, як її вирішувати.
А. Березін       25 січня 2011


Свободівці-голови обласних рад відмовилися брати участь у засіданні Ради регіонів, протестуючи проти тотального порушення виборчих прав українців

Свободівці-голови Тернопільської обласної ради Олексій Кайда, Львівської обласної ради Олег Панькевич, Івано-Франківської обласної ради Олександр Сич відмовилися брати участь у засіданні Ради регіонів під головуванням Президента, охарактеризувавши цей захід як "цинічний фарс в умовах тотального порушення виборчих прав українських громадян". У такий спосіб голови трьох обласних рад висловили рішучий протест у зв'язку з відвертим наступом на виборчі права громади. З цього приводу очільники обласних рад трьох областей зробили офіційну заяву, закликавши українців самостійно захистити своє право на демократичний, чесний і прозорий вибір влади.
У заяві зазначено:
"19 вересня 2012 року під головування президента Віктора Януковича відбулося чергове засідання Ради регіонів. Його головною темою мало би стати обговорення питання проведення чесних і прозорих парламентських виборів. На жаль, значення цієї інституції, що мала б вирішувати актуальні проблеми розвитку держави, абсолютно знівельоване, а її роль звелася до рівня "придворного клубу за інтересами" партії влади та її вождів. Уже з досвіду знаємо, що на цьому засіданні не могло бути навіть найменшої можливості відверто говорити про тотальні правопорушення, які мають місце в ході парламентських виборів 2012 року.
Сьогодні неозброєним оком видно, як партія влади демонструє подвійні стандарти ведення політичної боротьби. Публічно закликаючи до проведення чесних виборів, представники режиму на всіх етапах передвиборчих перегонів удаються до фальсифікацій та махінацій. Черговий яскравий приклад цього – зміна способу формування дільничних виборчих комісій. Якщо, згідно з попередніми нормами закону, жеребкування мало відбуватися щодо кожної ДВК в межах округу окремо, то зараз, з ініціативи представника Партії регіонів О. Шелестова, проводитимуть одне жеребкування щодо всіх ДВК одночасно, так само, як це відбулося під час формування окружкомів. Ця постанова є незаконною і грубо порушує права суб'єктів виборчого процесу. У зв'язку із цими обставинами ВО "Свобода" 14 вересня звернулося з позовом до Київського апеляційного адміністративного суду, вимагаючи визнати нечинною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії №88.
Є безліч доказів того, як чинна влада використовує Закон виключно у власних інтересах: з екранів телевізорів не сходять можновладці, які "відкривають школи", "будують дороги", "дарують інвалідам автомобілі" тощо. Щоразу агітуючи за кандидатів від владної партії, вони замовчують, що всю цю "несподівану зливу благ" профінансовано коштом Державного бюджету, тобто за податки самих виборців. Явні і приховані кандидати від владної партії щодня масово здійснюють підкуп виборців шляхом роздачі продуктових наборів і грошей, безоплатного надання вартісних послуг. А проти опозиційних кандидатів розгорнуто брутальну кампанію шельмування із застосуванням брудних політичних технологій.
У той же час правоохоронні органи мовчки спостерігають за цією вакханалією. Не чути жодної реакції і від Президента України, який, згідно з Конституцією, мав би бути гарантом "прав і свобод людини і громадянина".
Ці та десятки інших фактів красномовно засвідчують: утративши підтримку виборців, владний режим свідомо зробив ставку на фальсифікації та масові порушення виборчого законодавства. Тож, будь-які розмови про чесні вибори є нічим іншим, як брехнею та спробою ввести в оману все суспільство.
Ми, голови Тернопільської, Львівської та Івано-Франківської обласних рад, відмовляємося брати участь у цинічному фарсі під назвою "засідання Ради регіонів" в умовах тотального порушення виборчих прав українських громадян. Висловлюємо переконання, що українці зуміють самостійно захистити своє право на демократичний, чесний і прозорий вибір законодавчої влади".
Прес-служба ВО "Свобода" 20 вересня 2012
http://www.svoboda.org.ua/diyalnist/novyny/032903/


20 вересня 2012 року під час засідання сесії Львівської міськради депутати визнали роботу виконавчих органів міськради за 2011 рік незадовільною.
Як зазначив голова фракції Всеукраїнського об'єднання "Свобода" у Львівській міськраді Руслан Кошулинський, після заслухання звіту Садового голови опозиційних фракцій дійшли спільного висновку, що робота виконавчих органів міськради за 2011 рік незадовільна та є зразком невиконання поставлених громадою міста завдань та провалів у стратегічних галузях місцевого самоврядування.
"За минулий рік бюджет міста невиконаний, особливо у частині бюджету розвитку, виконання якого складає 29%. На жаль, сьогодні для виконавчих органів невиконання бюджету Львова вже стало тенденцією та невід'ємним елементом у діяльності профільних управлінь і департаментів. Про безгосподарність та непрофесійність команди Садового свідчать цифри, адже минулого року на виконання рішень судів було стягнено близько двох мільйонів гривень, а це кошти прострочених заборгованостей чи відшкодування із неправомірних діянь службовців із доданими судовими витратами і штрафними санкціями. Також характерною рисою фінансової політики виконавчих органів та міського голови стало нарощення частки боргових зобов'язань у бюджеті міста. Торік штрафні санкції з бюджету міста внаслідок несвоєчасного обслуговування позик складали понад 8 мільйонів гривень лише по кредиту Світового банку для "Львівводоканалу". Аналогічною є ситуація щодо кредитів ЄБРР для "Львівавтодору" та "Львівелектротрансу". Загальний обсяг боргових зобов'язань досягнув близько 1 млрд. гривень", – зазначив Руслан Кошулинський.
Щодо тарифної політика виконавчих органів у 2011 року, то за словами націоналіста, команда Садового будувала її на засадах щонайбільшого визиску з львів'ян.
"Будь-які дії депутатів щодо скасування необґрунтовано підвищених тарифів або ж саботовані внаслідок чинення свідомого опору та застосування вето, як це проявилось щодо ухвали про скасування двоставкового тарифу від 29 вересня 2011 року, або ж оскаржені у судовому порядку, прикладом чого стала ухвала міськради від 29 вересня 2011 року про скасування необґрунтовано високих тарифів з утримання будинків та прибудинкових територій. А щодо заяви Львівської міської ради про недопущення збільшення тарифів на водопостачання в лютому минулого року, команда міського голови її просто проігнорувала", – наголосив свободівець.
Руслан Кошулинський також навів чимало прикладів, які показують справжній стан справ у місті та є підтвердженням безгосподарності міських чиновників: "Процес впровадження нової транспортної схеми в місті супроводжувався численними порушеннями та невиконанням ухвали Львівської міської ради від 10 листопада 2011 року №880, а також нехтуванням думки громади при розробці нової мережі автобусних маршрутів. Незаконність процедури втілення нової транспортної мережі встановлено рішенням Галицького районного суду від 27 серпня 2012 року. Минулий рік супроводжувався також незаконними рішеннями в кадрових питаннях виконавчої вертикалі органів Львівської міської ради. Міський голова й досі не подав на розгляд ради проекту нової структури виконавчих органів, хоча він зобов'язаний це зробити згідно із законом. Про обов'язок подання у тримісячний термін нової структури виконавчої гілки самоврядування міста йдеться і в ухвалі Львівської міської ради ще від 4 листопада 2010 року, на початках роботи ради нового скликання. Кадрова політика – це міцний корінь убезпечення від проблем та промахів у всіх галузях життя міста. Натомість, на керівних посадах в управліннях і департаментах, комунальних підприємствах замість законно призначених людей за конкурсним відбором є "виконувачі обов'язків" – в департаменті житлового господарства та інфраструктури, управлінні освіти, управлінні культури, управлінні архітектури, Сихівській районній адміністрації.
Особи ж на кшталт начальника управління транспорту – й досі на своїх посадах, незважаючи на січневий хаос на шляхах і зупинках громадського транспорту Львова. На посаді керівника управління освіти значну частину 2011 року перебувала людина з підробленим дипломом, а посаду начальника управління комунальної власності і досі обіймає людина, засуджена за корупційне діяння. Саме кадрова політика міського голови є однією із головних причин незадовільного стану впровадження реформ у галузі освіти Львова.
Бездіяльність у процесі здійснення повноважень виконавчих органів зовсім не сприяє вирішенню актуальних проблем міста. Виконавчі органи ради вочевидь не бажають вирішення проблеми Грибовицького сміттєзвалища. Ще 6 вересня 2011 року відбулася спільна сесія Львівської обласної та міської рад щодо цієї проблеми, проте і до сьогодні виконавчі органи міської ради не вжили жодних заходів щодо її розв'язання.
У місті безперешкодно розгулює нестерпний сморід, хоч це питання у попередні роки вивчали значна кількість комісій та контролюючих органів у сфері санітарного нагляду, за результатами роботи яких напрацьовано безліч висновків та заходів. Така є бездіяльність і у сфері охорони історичного середовища – управління охорони історичного середовища не провело інвентаризацію усіх пам'яток архітектури у Львові, а стан збереження історичних надбань міста викликає обґрунтовані сумніви. У сфері надання адміністративних послуг виконавча гілка місцевого самоврядування міста перевантажена бюрократичними перепонами та значною кількістю дозвільних процедур. Яскравим прикладом є кількість необхідних дозвільних процедур для встановлення малих архітектурних форм; згідно з актами виконавчого комітету Львівської міської ради цей перелік налічує 33 пункти.
Окремі рішення міського голови 2011 року були відверто спрямовані проти волі львів'ян. Міський голова сумирно погодився назвати львівське летовище тією назвою, яку запропонував Кабінет Міністрів Азарова, чим проігнорував думку депутатського корпусу та тисяч львів'ян щодо необхідності присвоєння новозведеному львівському аеропорту імені Героя України Степана Бандери. Такого ж роду дії було вчинено щодо нового стадіону у Львові – право громади міста отримати частку в майновому комплексі нової спортивної арени як еквівалент укладених у її будівництво міських ресурсів не відбулось, попри те, що для його зведення Львівська міська рада позичила понад 130 млн. гривень. Окрім цього, під стадіон було відведено земельні ділянки комунальної власності площею понад 25 гектарів".
"Зважаючи на грубе невиконанням вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", факти незаконної бездіяльності, саботування впровадження рішень міської ради та неможливість налагодити ефективну виконавчу роботу, голови опозиційних фракцій у міськраді дійшли до спільного рішення та визнали роботу міського голови і виконавчих органів незадовільною", – підсумував Руслан Кошулинський.
Прес-служба Львівської міської організації ВО "Свобода"           20 вересня 2012

ЖКГ 
Українців змусять підписувати договори на вивезення сміття
Верховна Рада має намір зобов'язати всіх громадян з 1 січня 2013 року укладати договори з юридичними особами на вивезення побутових відходів. За відповідний законопроект 10501 у першому читанні проголосував 251 депутат при мінімально необхідних 226
Про це «Мінфіну» стало відомо з офіційного повідомлення Верховної Ради України.
Парламент має намір ввести штрафи для тих громадян, які не укладуть відповідні угоди, від 5 до 10 не оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян (85-170 гривень) і для посадових осіб – від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів (850-1 700 гривень).
Якщо такі дії будуть повторені протягом року, то планується встановити штрафи 50-100 мінімумів (850-1 700 гривень) для громадян і 100-300 мінімумів (1,7-5,1 тис. гривень) для посадових осіб.
Крім того, Рада має намір зобов'язати громадян і компанії, що вивозять сміття, забезпечувати роздільне збирання побутових відходів.
Так, парламент має намір заборонити з 1 січня 2016 захоронення відходів, які не були оброблені або перероблені.
У якості відповідальності за порушення цієї норми планується ввести штрафи для громадян у розмірі 100-300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1,7-5,1 тис. гривень) і для посадових осіб – 300-500 мінімумів (5,1-8 , 5 тис. гривень).
Якщо такі дії будуть повторені протягом року, то штрафи передбачаються 300-700 мінімумів (5,1-11,9 тис. гривень) для громадян і 500-1 000 мінімумів (8,5-17 тис. гривень) для посадових осіб.
Основною метою законопроекту є стимулювання в Україні екологічних інвестицій, розвиток сфери поводження з відходами, а також максимальне залучення відходів у господарський оборот в якості вторинних ресурсів і альтернативного джерела енергії. Ініціатори законопроекту – депутати Юлія Льовочкіна і Юрій Мірошниченко (обидва – фракція Партії регіонів).
червня 2012 22:33

ЖКГ
 Повідомлення
про передачу багатоквартирних будинків житлового фонду колишньої комунальної власності територіальної громади м.Суми в господарське відання та на баланс КП "Сумижитло" СМР у спосіб, що не відповідає законодавству України.
ЦИВІЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
{Із змінами, внесеними згідно із Законом N 3795-VI ( 3795-17 ) від 22.09.2011 }
Стаття 382. Квартира як об'єкт права власності 
 1. Квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. 
 2. Власникам квартири у дво– або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку. 
Стаття 369. Здійснення права спільної сумісної власності 
 1. Співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними. 
 2. Розпоряджання майном, що є у спільній сумісній власності, здійснюється за згодою всіх співвласників. 
 У разі вчинення одним із співвласників правочину щодо розпорядження спільним майном вважається, що він вчинений за згодою всіх співвласників. 
 Згода співвласників на вчинення правочину щодо розпорядження спільним майном, який підлягає нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, має бути висловлена письмово і нотаріально посвідчена. 
 3. Співвласники мають право уповноважити одного з них на вчинення правочинів щодо розпорядження спільним майном. 
 4. Правочин щодо розпорядження спільним майном, вчинений одним із співвласників, може бути визнаний судом недійсним за позовом іншого співвласника у разі відсутності у співвласника, який вчинив правочин, необхідних повноважень. 
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Р І Ш Е Н Н Я
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Ярового Сергія Івановича та інших громадян про офіційне тлумачення положень пункту 2 статті 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" та за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень статей 1, 10 цього Закону (справа про права співвласників на допоміжні приміщення багатоквартирних будинків)
м. Київ 2 березня 2004 року N 4-рп/2004                                                                                                            Справа N 1-2/2004
в и р і ш и в:
 1.1. Допоміжні приміщення (підвали, сараї, кладовки, горища, колясочні і т.ін.) передаються безоплатно у спільну власність громадян одночасно з приватизацією ними квартир (кімнат у квартирах) багатоквартирних будинків. Підтвердження права власності на допоміжні приміщення не потребує здійснення додаткових дій, зокрема створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, вступу до нього. 


Станом на 01.01.2011р. не приватизований державний житловий фонд у м.Суми складає 5-7 відсотків. 


ГОСПОДАРСЬКИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
{Із змінами, внесеними згідно із Законом N 3713-VI ( 3713-17 ) від 08.09.2011 }
Стаття 136. Право господарського відання 
 1. Право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами. 
П О С Т А Н О В А
від 11 жовтня 2002 р. N 1521,  Київ
Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1242 ( 1242-2004-п ) від 22.09.2004 )
ПОРЯДОК 
передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс 
 1. Цей Порядок регулює процедуру передачі житлового комплексу на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – об'єднання), а також житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, з балансу колишнього балансоутримувача. 

 2. Загальні збори об'єднання вирішують питання про:
 
 – прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання; 
  – залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача 
(за умови укладення з ним відповідного договору); 
  – передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає 
можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору. 
СУМСЬКА МІСЬКА РАДА
VI СКЛИКАННЯ VIII СЕСІЯ
РІШЕННЯ
від "25" травня 2011 р № 516-МР                                                                                                                                      м. Суми

Про передачу об’єктів житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Суми в господарське відання та на баланс комунальному підприємству «Сумижитло» Сумської міської ради
У зв’язку з прийняттям Сумською міською радою рішення від 27 квітня 2011 року № 410-МР «Про створення комунального підприємства «Сумижитло» Сумської міської ради», керуючись статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Сумська міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Передати об’єкти житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Суми в господарське відання та на баланс комунальному підприємству «Сумижитло» Сумської міської ради в порядку, встановленому чинним законодавством.
2.Управлінню майна комунальної власності Сумської міської ради (Щербак В.І.) здійснити передачу, зазначену в пункті 1 цього рішення, в порядку, встановленому чинним законодавством.
3.Управлінню житлової політики, комунального господарства та благоустрою Сумської міської ради (Куц Я.В.) зняти з балансу об’єкти житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Суми в порядку, встановленому чинним законодавством.
4.Організацію виконання цього рішення покласти на заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Бондаря А.П. та Єфіменка К.В. за належністю.

Міський голова
Г.М. Мінаєв
У ЖК України терміну "об'єкт житлового фонду" – не існує.
 
* * *
Із вищенаведеного очевидно, що виключно співвласники: 
1. вирішують, шляхом укладання договору з попереднім балансоутримувачем, у якої юридичної особи буде перебувати на балансі багатоквартирний будинок, що їм належить;
2. здійснюють право володіння, користування та розпорядження спільною сумісною власністю – своїм багатоквартирним будинком.
Ініціативна група громади м. Суми

ЖКГ 

Премєр-міністру України Азарову М.Я.
Представників громади міста Суми:

голів будинкових комітетів.
Звернення

Шановний Миколо Яновичу!

А. Змушені звертатись до Вас у пошуках справедливості, за відсутності, на нашу думку, як такої при встановленні тарифів на житлово-комунальні послуги владою міста Суми на чолі з мером – паном Мінаєвим Г.М.
Так, після створення, всупереч бажанню громади міста, комунального підприємства "Сумижитло" при Сумській міській раді, яке зайшло на ринок надання житлово-комунальних послуг з 1 липня 2011р., не маючи у своєму штаті жодного спеціаліста робочої профільної спеціальності (тобто, в якості суто адміністративно-управлінської структури), міські високопосадовці фактично проводять перерозподіл ринку надання житлово-комунальних послуг на користь нових приватних підприємств – клонів КП "Сумижитло", що стрімко почали з’являтись останнім часом. Як результат, створене за особистої ініціативи мера означене псевдо-комунальне підприємство, замість поповнення місцевого бюджету, "несе золоті яйця" новим приватним фірмам.
Тарифи, встановлені для КП "Сумижитло" 25.06.11р. рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради № 418, не розраховані для кожного будинку окремо з огляду на технічний стан будинків, не пройшли громадські слухання, містять в собі складові, які заздалегідь сплановані під їх невиконання. При цьому, ці тарифи вищі за попередні (для попередніх житлово-експлуатаційних підприємств) на ~18%, а по окремим будинкам – майже вдвічі.
Сумським територіальним відділенням антимонопольного комітету України, за заявами мешканців багатоквартирних будинків, у жовтні 2011р. були відкриті 2 справи за ознаками порушення виконавчим комітетом Сумської міської ради законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення дій, спрямованих на створення умов Комунальному підприємству "Сумижитло" для зловживання монопольним становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Прийнятими 28.12.2011р. по цим справам рішеннями, Сумське обласне територіальне відділення АМК України визнало дії виконавчого комітету Сумської міської ради при встановленні тарифів для ТОВ "Сумижитло" такими, що порушують чинне законодавство, сприяють приведенню на ринок надання житлово-комунальних послуг монополіста, який діє всупереч інтересам споживачів та Державній політиці у сфері житлово-комунальних послуг, що базується на принципах створення та підтримання конкурентного середовища при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг.
Не зважаючи на це, виконавчий комітет Сумської міської ради 27 грудня 2011р. (днем раніше) прийняв нове рішення № 840, яким замість усунення недоліків, відзначених обласним територіальним відділенням АМК, встановив КП "Сумижитло" нові тарифи на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій для житлового фонду комунальної власності, які ще вищі (на ~20%) за встановлені у червні 2011р.. Наприклад, така містка складова тарифу, як "прибирання прибудинкової території" за останніми тарифами розрахована на загальну житлову площу квартир у житловому будинку без урахування нежитлових приміщень, які в окремих будинках займають офіси, магазини тощо. Сплачувати за цю складову змушені лише мешканці житлових квартир. Тариф на цю складову встановлений із розрахунку середньомісячної заробітної плати прибиральників з необхідними нарахуваннями, але кількість виходів двірника при цьому передбачена 1-3 рази на тиждень (тобто без будь-яких коригувань стосовно витраченому часу роботи). Розміщення прибудинкової території відносно конкретного будинку переважно не підтверджене технічною документацією. Відсутня інформація по ній і в БТІ. Тому, як правило, лоща прибудинкової території багатоквартирних будинків у м. Суми завищена.

Враховуючи те, що КП "Сумижитло":
        не надає мешканцям міста послуги з утримання будинків споруд та прибудинкових територій у необхідних обсягах та необхідної якості;
        не уклало до цього часу, в порушення Закону України "Про житлово-комунальні послуги", повноцінні договори зі споживачами;
        не виконало розрахунки тарифу у відповідності до Порядку, визначеного постановами Кабінету Міністрів України від 20.05.09 №529 та від 01.06.2011р. № 869.;
        займається переважно збиранням з населення коштів на своє утримання та на користь новостворених сумнівних приватних фірм-сателітів,
        а місцева влада лише сприяє беззаконним діям, встановлюючи завищені тарифи для КП "Сумижитло", 
просимо Вашими повноваженнями зобов`язати:

1. Відповідні державні органи (міністерства. установи) взяти під контроль дії органів самоврядування у м. Суми по встановленню тарифів на житлово-комунальні послуги.
2. Провести планові (позапланові) перевірки законності рішень по встановленню тарифів на житлово-комунальні послуги, що приймають органи місцевого самоврядування м. Суми, зокрема: – на послугу з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та на послугу з централізованого опалення, постачання холодної і гарячої води, централізованого водовідведення.

Так, рішеннями виконавчого комітету Сумської міськради від 22.09.09 №484 та від 20.05.2011р. № 322 незаконно визнані виконавцями послуги з централізованого опалення, постачання холодної і гарячої води, централізованого водовідведення, підприємства-виробники теплової енергії та питної води у м. Суми (ТОВ "Сумитеплоенерго", КП "Міськводоканал" та Дирекція котельної Північного промвузла СНВО ім. Фрунзе), які не в змозі у законний спосіб виконувати зобов’язання, які, згідно ч.2 ст.21 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", покладаються на виконавців житлово-комунальних послуг, про що наголошено у постанові Харківського апеляційного адміністративного суду від 17.05.11р.
Незважаючи на протести прокурора міста та рішення суду, виконавчий комітет Сумської міської ради продовжує ганебну практику порушення норм чинного законодавства у житлово-комунальній сфері, зокрема у тарифній політиці. Міським високопосадовцям байдуже, що м. Суми займає передостанні місця в Україні по рівню середньої заробітної плати, іншим показникам життєвого рівня населення. Прикриваючись окремими положеннями Закону України "Про місцеве самоврядування", влада ігнорує думку громади міста.
  
Б. Шановний Миколо Яновичу! Просимо Вас також звернути особливу увагу на те, що за ініціативою мерів міст України (як повідомило нам Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України) у постанові Кабінету Міністрів України від 01.06.2011р. №869 пропущені громадські слухання по обговоренню тарифів на послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій для кожного будинку окремо, обминаючи той факт, що громадські слухання та громадський контроль у сфері житлово-комунальних послуг залишається "наріжним каменем" Закону України "Про житлово-комунальні послуги". По цей час Мінрегіоном не затверджений обіцяний цією постановою порядок доведення до відому споживачів інформації про перелік послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, їх вартість, структуру тарифу, його зміну з обґрунтуванням її необхідності. Все це, вочевидь, дає можливість місцевим органам самоврядування приймати незаконні тарифи без попереднього їх узгодження зі споживачами.
Вважаємо, що громадські слухання по кожному будинку окремо, які були передбачені у скасованій постанові КМУ №529 від 20.05.09р., треба обов’язково повернути до виконання, як і відновити роботу житлово-комунальних інспекцій, раніше підпорядкованих Кабінету Міністрів України, які до квітня 2011р. контролювали на місцях роботу житлово-комунальних підприємств, дієво допомагали споживачам у всіх питаннях, пов’язаних з проблемами отримання якісних послуг. Державний архітектурно-будівельний комітет (ДАБК), якому передані функції житлово-комунальної інспекції, не вирішує нагальні житлово-комунальні проблеми населення, більше того, взагалі не займається цими питаннями.

Заздалегідь вдячні за порозуміння. 

З повагою, представники будинкових комітетів міста Суми:
1. ПІБ м.Суми, вул.Малиновського 2, кв.ххх Підпис
2. ПІБ м.Суми, вул.Кірова 148, кв. ххх Підпис
3. ПІБ м.Суми, вул.Кірова 35, кв.ххх Підпис
4. ПІБ м.Суми, вул.Шишкарівська 15, кв.ххх Підпис
5. ПІБ м.Суми, вул.Петропавлівська 109, кв.ххх Підпис
6. ПІБ м.Суми, вул.Кірова 118, кв.ххх Підпис
7. ПІБ м.Суми, вул.Кірова 4,кв.ххх Підпис
8. ПІБ м.Суми, вул.Харківська 5, кв.х хх Підпис

Додатки:
– копії рішень Сумського територіального відділення антимонопольного комітету України по справам № 02-06/61-2011 та № 02-06/62-2011;
– копія відповіді Мінрегіона України від 19.09.2011 № 7/10-11208.

22 січня 2012 року.


Ні податкам без представництва
 Як відомо, у нас в Україні наближається податкова реформа. Настає, тому що, не дивлячись на галасливі заяви, багато податкових сервісів (як би смішно це не звучало в наших умовах) залишаться колишніми. Нагадаю, що нинішній президент йшов на вибори під слоганом «Даєш п'ятирічні податкові канікули». Люди, що характерно, повірили.
Приводом для написання замітки став телефонний дзвінок старого друга на ім'я Максим, який вже багато років торгує комп'ютерами. (Не заради реклами, а лише за бажанням героя вказую його дані – СПД Непотенко М.С. Раптом тут хтось з української податкової сидить)
Як відомо, переважна більшість малого бізнесу «сидить» сьогодні на єдиному податку. І саме по ньому українська влада вирішила завдати найрішучішого удару. Правильно, – якщо пролетарі розкуркулюють олігархів, – то кого розкуркулювати олігархам? Адже окрім середнього класу нікого і не залишається.
Так от, всіх підприємців-єдиноналожників з наступного (здається) кварталу розділяють на три групи, оподаткування яких тим більше, чим більше група. Перша нас поки не цікавить, поговоримо про різницю між другою і третьою.
Платники єдиного податку, що сидять на другій групі, позбавляються вкрай важливої діяльності – надання послуг юридичним особам, у тому числі державним структурам. Не мені вам розповідати, яка гризня може вибухнути за держзамовлення, що обіцяє стабільну виручку і «білу» бухгалтерію. А працювати «по-чорному», лаявся мій приятель, серед клієнтів якого декілька одеських учбових закладів, юридичні особи не захочуть, їх же теж давлять. Тобто, взагалі торгувати своїм товаром у нього вийде, а ось поставляти його централізований кудись – вже ні.
«Ну, бери третю, в чому ж проблема, – кажу. – Ну, платитимеш трохи більше, однак клієнти залишаться». «Ага, – відгукується Максим, – трохи більше. Всього 5%, проте з обороту».
Я спочатку навіть не зрозумів про що йде мова. Єдиний податок це єдиний податок – платиш фіксовану торбу (близько 80 доларів, якщо ти в другій групі) і спиш спокійно. А потім зрозумів – платити ж тепер доведеться не з того, скільки ти заробив, а з того – скільки ти через себе грошей пропустив.
І якщо у когось націнка на товар може складати 25-30 відсотків, то при торгівлі комп'ютерними аксесуарами підприємець накидає 2-3%, а віддати повинен 5%, пам'ятаєте?
Пам'ятаю, я коли читав Віктора Суворова (того самого, який про танки і Сталіна пише) мені запала одна думка: світова революція неминуча не тому, що пролетарі повинні об'єднатися, а тому що інакше в соцкраїнах людей не залишиться. Якщо кордони відкриті, ясна річ. Недарма, продовжує Суворов, люди в США прагнуть – свободи більше. Я б додав, що «було більше», враховуючи новини, але це до справи не відноситься.
Наша влада упевнена, що з підводного човна ми нікуди не подінемося. Мабуть, її ображало само існування підприємців, яким не потрібно було документально показувати всі доходи-витрати, а досить було платити конкретну суму грошей і відчувати себе людиною.
Михайло Штекель, журналіст, блогер 19 січня 2012, 17:54
http://echo.msk.ru/blog/mishajedi/850379-echo/

Немає коментарів:

Дописати коментар