«В своїй хаті й своя правда, і сила, і воля.» Тарас Шевченко

«В своїй хаті й своя правда, і сила, і воля.»

Тарас Шевченко

понеділок, 5 березня 2012 р.

Андрій Деркач зливає сумського мера Г. Мінаєва. До чого б це?…


Політичний мажор часів пізнього Кучми і колишній олігарх Андрій Леонідович Деркач «заворушив вусами» на тему соціальної справедливості в окремо взятому місті Суми. На ім'я Генерального прокурора України В. Пшонки надійшло депутатське звернення, в якому А.Л.Деркач звертає увагу прокуратури на «порушення та зловживання» посадових осіб сумського міськвиконкому і особисто мера Сум Г. Мінаєва.
Депутатське звернення
Шановний Вікторе Павловичу!
Звертаюсь до Вас з приводу систематичних порушень законодавства, зловживання службовим становищем, ігнорування численних звернень громадян і представників громадськості посадовими особами Міськвиконкому міста Суми, та особисто мером міста Суми  Мінаєвим Г.М., створення нестерпних умов проживання міського населення та проведення адміністративної політики в місті, яка йде всупереч законодавству України та рішенням Президента України і уряду.
Змушений звернутися до Вас особисто, тому що низка моїх попередніх депутатських звернень до органів місцевої влади та органів прокуратури, на жаль, не призвели до зміни ситуації, що склалася в місті.
Зокрема, серед найбільш істотних порушень міської влади міста:
- незаконні дії під час тендерних закупівель продуктів харчування для учбових закладів м. Суми;
- незаконні дії під час придбання комп’ютерних комплексів для загальноосвітніх шкіл;
- цілеспрямоване та системне знищення приміщень для підліткових клубів у місті Суми;
- неналежне виконання органами місцевого самоврядування та комунальними службами міста Суми послуг з вивезення побутових відходів, а також незаконне підняття вартості тарифів на дані послуги.
З приводу кожного з цих порушень мною у порядку виконання депутатських повноважень були направлені численні депутатські запити та отримано відповіді, що фактично підтверджують вказані факти порушення законодавства. (Див. Додаток №1 на 30 аркушах).
Однак найбільш істотним та резонансним порушенням вважаю безпідставне підвищення міською владою міста Суми тарифів на житлово-комунальні послуги та умови фактичного «забезпечення» мешканців міста цими послугами.
Щодо суті цього питання інформую Вас, що рішенням Сумської міської ради від 27.04.2011 р. №410-МР створено комунальне підприємство «Сумижитло», метою діяльності якого задекларовано «ефективне управління об’єктами житлового фонду комунальної власності, підтримання їх в належному стані, організація забезпечення мешканців м.Суми житлово-комунальними послугами та здійснення контролю за їх виконанням».
Рішенням Сумської міської ради №516-МР від 25.05.2011 р., об’єкти житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Суми загальною площею близько 2 658 995,51 кв.м передані в господарське відання та на баланс комунальному підприємству «Сумижитло».
Тарифи, встановлені для КП «Сумижитло» від 25.06.11р., рішенням виконавчого комітету Сумської міської ради №418 не розраховані для кожного будинку окремо, в них не враховані вимоги по технічному стану будинків. Тарифи не пройшли громадські слухання, містять в собі складові, які заздалегідь сплановані під їх невиконання. При цьому тарифи вищі за попередні (старих житлово-експлуатаційних підприємств) на 18%, а по окремих будинках — майже вдвічі.
Рішенням Сумської міської ради від 8.07.2011 р. №652-МР затверджена внутрішня організаційна структура КП «Сумижитло», де у штаті підприємства передбачено лише управлінсько-адміністративний персонал.
Мешканці м. Суми справедливо називають це новостворене комунальне підприємство «СумыЖулье» (від «СумыЖилье» російською), натякаючи на «кришування» та прикриття цих незаконних дій з боку міськвиконкому.
Протягом минулого року в місті було ліквідовано всі ЖЕКи, у т.ч. приватні, щодо яких у судах і сьогодні розглядаються позови про незаконну діяльність Сумської мерії. Повноваження цих організацій були передані КП «Сумижитло». Ці дії створюють підстави для подальшої монополізації і підвищення комунальних тарифів у безконкурентному середовищі.
З цього приводу Сумським територіальним відділенням Антимонопольного комітету України за заявами мешканців багатоквартирних будинків у жовтні 2011 р. були відкриті дві справи за ознаками порушення виконавчим комітетом Сумської міської ради законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення дій, спрямованих на створення умов КП «Сумижитло» для зловживання монопольним становищем на ринку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
28 грудня 2011 р. Сумське обласне територіальне відділення АМК України винесло по цих справах рішення, якими визнало дії виконавчого комітету Сумської міської ради при встановленні тарифів для ТОВ «Сумижитло» такими, що порушують чинне законодавство, сприяють приведенню на ринок надання житлово-комунальних послуг монополіста, який нівелює інтереси споживачів, користуючись незаконними тарифами, розрахованими із порушенням порядку їх формування.
Незважаючи на це, виконавчий комітет Сумської міської ради 27 грудня 2011 р. прийняв нове рішення №840, яким замість усунення недоліків, відзначених обласним територіальним відділенням АМК, встановив КП «Сумижитло» нові тарифи на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій для житлового фонду комунальної власності, які є вищі, ніж були встановлені у червні 2011 р. (ще на 20%).
Це не перший випадок безпідставного підняття комунальних тарифів міськвиконкомом м. Суми. Так, у січні 2010 р. під тиском громадськості і народних депутатів було зменшено необґрунтовано затверджений мером Сум тариф на тепло.
У червні 2010 р. під тиском депутатів Верховної Ради України та прокуратури області було скасовано необґрунтоване 30% підвищення ціни на вивіз сміття та побутових відходів для населення.
Крім того, Державною фінансовою інспекцією України у 2011 р. проводилася ревізія бюджету міста Суми за 2009-2010 рр. та завершений звітний період 2011 р. Відповідно до результатів ревізії (матеріали додаються) виявлено втрати міського бюджету на суму понад 66 млн грн. Це майже 10% річного бюджету міста.
Звертаю Вашу увагу, що звітом Держфінінспекції окремо зазначено, що при проведенні контрольних заходів деякі керівники об’єктів контролю житлово-комунального сектора міста перешкоджали у проведенні ревізій та зустрічних перевірок.
Незважаючи на перешкоджання, контрольними заходами виявлено порушень законодавства на загальну суму 327,5 млн. грн., з яких недоотримання фінансових ресурсів на 81,6 млн. грн., незаконних, нецільових витрат, нестач — на суму 23,9 млн. грн., інших фінансових порушень, що не призвели до витрат, на суму 222,0 млн. грн.
За результатами ревізій застосовувались фінансові санкції, матеріали усіх ревізій передані ВДСБЕЗ УМВСУ та УСБУ в Сумській області. Крім того, матеріали ревізії в УКБ передані до прокуратури м. Суми.
На жаль, існуюче політичне партнерство мера міста Суми Г. Мінаєва з окремими представниками влади не дало до сьогодні можливості правоохоронним органам притягнути до відповідальності посадових осіб міськвиконкому та самого «мера усіх сумчан».
Виходячи з вищенаведеного та керуючись чинним законодавством і Конституцією України, прошу Вас взяти під особистий контроль розгляд даного питання та у разі підтвердження фактів порушення норм чинного законодавства вжити необхідних заходів прокурорського реагування, відповідно до ст. 97 КПК України.
Про вжиті заходи прошу поінформувати мене згідно ст.16 Закону України «Про статус народного депутата України».
Радник прем’єр-міністра, народний депутат України
Андрій Деркач
Джерело: http://www.vsisumy.com/news/politika/andriy-derkach-vvazhaie-shcho
Андрія Леонідовича настільки роздосадували «нестерпні умови мешкання міського населення», що вказане звернення було спішно розміщене в ЗМІ у вихідні дні з позначкою «на правах PR», що як би натякає на важливість мессиджа. 
До чого б це?.
Шукати причини цього дивного кроку в самому тексті депутатського звернення — наївно, оскільки аналогічний список гріхів можна сміливо пред'явити кожному другому мерові обласного центру. Думати, що А.Деркача серйозно хвилюють проблеми вивозу побутових відходів і закриття підліткових клубів у м. Суми – ще більш невдячне заняття. Швидше за все, шляхом до розуміння процесу є аналіз ключових політичних тенденцій.
Тенденція перша – введення «інституту що дивляться» за територіями. Швидше за все, потуги на сумському напрямі орієнтовані на те, щоб Андрій Леонідович придбав цінність в очах вищого політичного керівництва саме в цій якості. Це, у свою чергу, може дати важливі статусні переваги у вигляді права на розводілово місцевих регіоналів-мажоритарщиків і на розпил тіньового бюджету регіональної виборчої кампанії.
Тенденція друга – вичавлювання не донецького капіталу з центральних хлібних місць і як закономірне слідство – дауншифтінг паразитичного бізнесу в глибинку, тобто на місця, де раціон не такий вишуканий, але все ще досить калорійний. За наявною інформацією, нинішня влада не лише обділила Андрія Леонідовича ліцензіями на мовлення телеканалу «ЕРА», але і серйозно «рівно віддалила» від улюблених схем в енергетиці. Не маючи родинного мандата, в найближчі декілька років можна бадьоро бізнесувати хіба що подалі від центру. Не лише А.Деркач це розуміє.
Тенденція третя – демонстративна відсутність у донецьких пієтету перед «пташенятами гнізда Данилича». Цю рису донецької вдачі відзначають багато експертів і спостережливі обивателі. НДПшникі, СДПУ(о) шникі, трударі і інші «потебеньки», що колись відносилися до представників донецької групи як до босяків – давно відійшли у небуття. Але з числа олігархів і політ-мажорів, що входили в близьке коло Л.Кучми, А.Деркач є мало не єдиним, хто «пройшов через вогонь», тобто прокривуляв через декілька катаклізмів і залишився на плаву. Таке везіння вимагає серйозного підстрахування.
Тенденция четвертая – суммарная и закономерная. Очевидно, что по законам дерибана, местное самоуправление обречено стать ресурсной базой для элит и бизнеса второго эшелона. С одной стороны, местные царьки схлестнутся с киевскими дауншифтерами за остатки потоков и возможностей зарабатывать. А с другой – местным властям «аукнется» тот факт, что местное самоуправление осталось единственной автономной сферой украинской политики и то обстоятельство, что следующие местные выборы должны пройти в акурат перед президентскими. Радует только то, что человеческий разум еще не изобрел таких нововведений, которые бы не смогли саботировать и угробить на местах!
Тенденція четверта – сумарна та закономірна. Вочевидь, що по законах дерибану, місцева самоврядність приречена стати ресурсною базою для еліт і бізнесу другого ешелону. З одного боку, місцеві царі зійдуться у бойовищі з київськими дауншифтерами за залишки потоків і можливостей «заробляти». А з іншої – місцевій владі  «агукнеться» той факт, що місцева самоврядність залишилася єдиною автономною сферою української політики і та обставина, що наступні місцеві вибори повинні відбутись безпосередньо перед президентськими. Втішає лише те, що людський розум ще не винайшов таких нововведень, які б не змогли саботувати та зруйнувати на місцях!
Отже, поглянемо хто кого?
Ігор Сергєєв, для «ОРД»  05.03.2012 9:52
http://www.ord-ua.com/2012/03/05/andrej-derkach-slivaet-sumskogo-mera-gminaeva-k-chemu-byi-eto/?lpage=1

Немає коментарів:

Дописати коментар